Tel: 602 490 100     |    Do darmowej dostawy zostało: 499,00 zł

Regulamin

Regulamin obowiązujący od dnia 01.01.2023

Regulamin korzystania z serwisu www.aleeko.pl obowiązujący od 01.01.2023 roku:


 

§ 1
Zamówienia

 

 

  1. Przed rozpoczęciem korzystania z platformy internetowej www.aleeko.pl prowadzącej działalność handlową należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
     

  2. Składanie zamówienia odbywa się przez 24h na dobę po wyborze artykułów z oferty sklepu znajdujących się na stronie www.aleeko.pl poprzez wypełnienie formularza zamówień. Klient posiada prawo wyboru sposobu dostawy oraz metody płatności, zgodnie ze wskazaniami w formularzu zamówienia.

 

  1.  Sklep zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku: gdy produkt został wycofany ze sprzedaży na terenie Polski.
     

  2. Przygotowanie do wysłania zamówienia następuje po prawidłowo wypełnionym i wysłanym formularzu, po czym Zamawiający otrzymuje potwierdzenie zamówienia wysłane z serwisu www.aleeko.pl.
     

  3. Odbiór zamówień przez Klienta lub upoważnione osoby odbywa się od poniedziałku do soboty. Zamówienia złożone w sobotę, niedzielę i święta są realizowane w następny dzień roboczy.
     

  4. Czas realizacji zamówień sklep wykonuje bez zbędnej zwłoki do 5 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty na konto.

 

  1. Sklep wysyła e-mail na adres podany w formularzu przez Klienta:
    - po złożeniu zamówienia na www.aleeko.pl z informacją o zamówieniu z numerem zamówienia,
    - z informacją o zaksięgowaniu wpłaty i przyjęciu do realizacji złożonego zamówienia,
    - z informacją o zrealizowaniu zamówienia (potwierdzenie nadania przesyłki).

     

  2. Koszty dostawy pokrywa Klient i są one zgodne z obowiązującym cennikiem. Jeżeli jednak wartość zamówionych produktów przekroczy 499 zł w przypadku przesyłki do 30 kg i Klient wybierze jako formę zapłaty przelew, płatność poprzez PayU, koszty przesyłki nie są naliczane (nie dotyczy zamówień zagranicznych, gdzie koszty dostawy ustalane są indywidualnie). Zamówienia dostarczane są do Klienta przesyłką kurierską DPD, przesyłką pocztową priorytetową lub za pośrednictwem Paczkomatów InPost. Przy wyborze przesyłki „za pobraniem”, do wartości całego zamówienia doliczona zostanie kwota 8,90 zł (kurierska DPD). Możliwy jest również odbiór osobisty w wybranym punkcie Poczty Polskiej (przesyłka o wymiarach maksymalnych: wysokość + szerokość + długość ≤ 250 cm ). Dla wszystkich przesyłek obowiązują limity wagowe: InPost do 25,00kg, przesyłka kurierska DPD do 30,00 kg oraz przesyłka do odbioru w wybranej placówce Poczty Polskiej do 30 kg.

 

  1. Sklep zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta wyższymi kosztami dostawy w przypadku przekroczenia limitu wagowego.
     

  2. W stosunku do produktów niewymagających szczególnych warunków przechowywania i transportu istnieje możliwość wysyłki towaru za pośrednictwem usługi Paczkomaty InPost z uwzględnieniem  postanowień powyższego regulaminu oraz regulaminu usługi Paczkomaty Inpost dostępnym pod linkiem http://paczkomaty.pl/pl/cenniki-i-regulaminy.

 

KURIER DPD

 

Przedpłata na konto, karta, PayPal                                                                       20,70 zł

Pobranie                                                                                                                   29,60 zł

Wartość zamówienia powyżej 499 zł do 30 kg                                                    0,00 zł

Wartość zamówienia powyżej 499 zł opcja za pobraniem do 30 kg                 8,90 zł

 

 

 

PACZKOMATY

 

Przedpłata na konto, karta, PayPal                                                                        16,90 zł

Wartość zamówienia powyżej 499 zł                                                                      0,00 zł


INPOST KURIER

 

Przedpłata na konto, karta, PayPal                                                                        18,90 zł

Wartość zamówienia powyżej 499 zł                                                                      0,00 zł

Pobranie                                                                                                                     23,90

Wartość zamówienia powyżej 499 zł opcja za pobraniem do 30 kg 5,0 zł

POCZTA POLSKA

 

 

 

 

 

 

 

Przedpłata na konto, karta, PayPal - odbiór w wybranym punkcie

Poczty Polskiej                                                                                                          13,50 zł

Przedpłata na konto, karta, PayPal – Pocztex 2.0                                                 13,90 zł

Wartość zamówienia powyżej 499 zł - odbiór w wybranym punkcie                  

Poczty Polskiej                                                                                                            0,00 zł

 

Wartość zamówienia powyżej 499 zł – Pocztex 2.0                                    0,00 zł

 

 

                                           

 LIMITY WAGOWE                                                                      

  Waga przesyłki

Przesyłka kurierska DPD do                                                                                   30,00 kg

Paczkomaty do                                                                                                          25,00 kg

 

 

 

 

Odbiór w wybranym punkcie Poczty Polskiej do                                               30,00 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Zamówienia o wartości powyżej 499 zł są dostarczane przesyłką kurierską DPD ( do 30kg o wymiarach maksymalnych: wysokość + szerokość + długość ≤ 300 cm), przesyłką pocztową priorytetową (do 5 kg) lub do paczkomatów InPost ( do 25 kg o wymiarach maksymalnych: wysokość - 41 cm, szerokość - 38 cm, długość - 64 cm). Możliwy jest również odbiór osobisty w wybranym punkcie Poczty Polskiej (przesyłka do 30 kg o wymiarach maksymalnych: wysokość + szerokość + długość ≤ 250 cm ).

 

  1. Sklep zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami transportu zamówienia w przypadku nieudanej próby dostarczenia z winy Klienta: błędnego podania adresu, kodu pocztowego, nieodebrania przesyłki w terminie lub odmowy odbioru zamówionego produktu.

 

  1. Klient ma prawo do anulowania transakcji bez podania przyczyny, lecz powiadamia niezwłocznie o tym fakcie sklep telefonicznie lub e-mailem. Otrzymanie odpowiedzi na e-mail z informacją o potwierdzeniu i przyjęciu rezygnacji przez sklep jest równorzędny z anulowaniem transakcji.

 

  1. Umowa sprzedaży zawierana jest na okres minimum 7 dni. Klient, który nie wpłacił za zamówienie otrzymuje po 14 dniach od złożenia zamówienia informację, że jest ono anulowane, bez obciążania Klienta jakimikolwiek kosztami. Anulowane zamówienie może być zrealizowane po konsultacji ze sklepem.

 

  1. Wszystkie zamówienia są przygotowywane do wysyłki jedynie przez wykwalifikowany personel sklepu.

 

  1. Każdorazowo otrzymując zamówienie Kupujący powinien sprawdzić czy opakowanie nie jest uszkodzone i czy zawiera wszystkie zamówione produkty pod względem ilościowym jak i jakościowym. O zaistniałych nieprawidłowościach Kupujący niezwłocznie powinien poinformować sklep.

 

  1. Przedstawiona oferta sklepu nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

 

  1. Promocje dostępne w ramach serwisu aleeko.pl nie łączą się z innymi akcjami promocyjnymi.



 

§ 2
Płatności

 

  1. Płatności można dokonywać w PLN poprzez:

  1. przelew bankowy

Nr konta i dane dla przelewów w PLN:


nr konta 69 1090 2705 0000 0001 3731 4913

BIO POLSKA SP. Z O.O.

ul. ROKICIŃSKA 122
95-020 ANDRESPOL


 

b) przy odbiorze towaru, opcja za pobraniem,

 

c) przy pomocy karty kredytowej za pośrednictwem PayU,


d) płatności online poprzez serwis PayU.


e) w przypadku płatności za zamówienia składane spoza Polski, koszty prowizji bankowych i wszelkich innych opłat związanych z wykonaniem zapłaty za zamówienie obciążają Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, dla którego Klient wskazał sklep jako ponoszącego koszty w/wym. prowizji i opłat. W takim przypadku sklep zwróci Klientowi zaksięgowaną na swoim rachunku kwotę za przedmiotowe zamówienie, pomniejszoną o koszty wszelkich prowizji i opłat, jakie poniosła w związku z dokonaniem tego zwrotu. Zwrot kwoty określonej w zdaniu poprzednim nastąpi w ciągu 7 dni roboczych na konto, z którego wpłata została wykonana lub na adres nadawcy w przypadku opłat wnoszonych w inny sposób niż przelew bankowy.

 

  1. Istnieje również możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w sklepie Aleeko  na ul. Rokicińskiej 122 w Andrespolu lub w sklepie Aleeko na ul. Łagiewnickiej 101 w Łodzi.



 

§ 3

Zwroty

 

  1. Zwroty są rozpatrywane zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827)

 

  1. Klient, który zawarł umowę może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny  i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy (art. 34 ust. 2 w zw. z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta). Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (art. 33 powyższej ustawy).

 

  1. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

  1. dla umowy polegającej na wydaniu rzeczy – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,

  2. w przypadku umowy, która:

    1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,

    2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;

 

  1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W celu odstąpienia od umowy i anulowania transakcji, klient powiadamia niezwłocznie o tym fakcie Sklep telefonicznie (lub faksem) i emailem. Sklep niezwłocznie przesyła konsumentowi wiadomość email z potwierdzeniem otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Umowę taką uważa się za niezawartą.

 

Oświadczenie, o którym mowa powyżej, można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu, dostępny na dole strony. 

  

  1. Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
     

  2. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że strony porozumiały się co do innego sposobu zwrotu, który nie wiąże się dla konsumenta z żadnymi kosztami.
     

  3. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
     

  4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;


§ 4

Reklamacje

 

  1. Wobec klientów będących przedsiębiorcami sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej, na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.

 

  1. Wobec klientów będących konsumentami i przedsiębiorcami na prawach konsumenta sprzedawca ponosi odpowiedzialność

  2. za brak zgodności towaru z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
     

  3. Podstawę reklamacji konsumenckiej stanowi niezgodność towaru z umową, w rozumieniu 43b ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta.

 

  1. Sklep jest zwolniony od odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru. 

W tym celu zaleca się by sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie nosi ślady uszkodzenia lub, gdy taśmy są zerwane zaleca się w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się ze Sklepem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

 

  1. W pozostałych przypadkach reklamacje mogą być przesyłane

  1. pocztą elektroniczną na adres: kontakt@aleeko.pl

  2. listem poleconym na adres: Aleeko Delikatesy Ekologiczne ul. Rokicińska 122, 95-020 Andrespol

  3. oraz telefonicznie: 602 490 100 od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 15.00

 

  1. W oświadczeniu dotyczącym reklamacji Klient powinien wskazać:

  1. informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady;

  2. żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową poprzez wymianę produktu lub naprawę, bądź oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz

  3. dane kontaktowe składającego reklamację.
     

Lub posłużyć się formularzem, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu, dostępny na dole strony. 

 

  1. W toku reklamacji Klientowi (konsumentowi) przysługuje uprawnienie:

    1. naprawy produktu,

    2. wymiany produktu.

 

  1. Sklep może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

 

  1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient (konsument) może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, gdy:

  1. sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową w drodze naprawy, wymiany lub w rozsądnym terminie;

  2. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

  3. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 4 pkt 7 niniejszego Regulaminu;

  4. z oświadczenia sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta (konsumenta).

Klient (konsument) nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

 

  1. W przypadku reklamacji produktów należy odesłać go w stanie nienaruszonym (w nieuszkodzonym opakowaniu i bez śladów użytkowania) wraz dowodem zakupu. Wymiana towaru następuje po uznaniu reklamacji przez Sklep w okresie 7 dni oraz w tym terminie następuje wysłanie nowego towaru lub zwrot równowartości towaru w sposób odpowiadający sposobowi dokonanej uprzednio zapłaty.
     

  2. Koszty przesyłki (zwrotu towaru) oraz koszty ponownego wysłania wadliwego produktu ponosi Sklep. 

 

  1. Sklep zobowiązuje się do poinformowania Klienta o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 7 dni od daty jej złożenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta termin ten może zostać wydłużony do 14 dni, o czym Klient będzie poinformowany przez Sklep przed jego upływem z podaniem przyczyn jego wydłużenia.

 

§ 5
Postanowienia ogólne

 

  1. Serwis www.aleeko.pl jest własnością spółki:

BIO POLSKA SP. Z O.O.., z siedzibą w Andrespolu, zwanej dalej Spółką o numerze NIP 728-28-04-137 i numerze REGON  362645185.

 

  1. Umowa sprzedaży zawierana pomiędzy Zamawiającym zwanym dalej Klientem a sklepem dotyczy sprzedaży środków/produktów dopuszczonych do obrotu na terytorium Polski, posiadających odpowiednie atesty i zezwolenia, wymagane przepisami prawa oraz nabytymi od uprawnionych podmiotów zgodnie z obowiązującymi przepisami w Polsce.

 

  1. Podstawą do realizacji zakupów w serwisie www.aleeko.pl jest prawo polskie i unijne: Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną (Dz.U. 2002, nr 144, poz. 1204).

 

  1. Sklep gwarantuje, że oferowane produkty przechowywane są zgodnie z wszelkimi wymogami gwarantującymi zachowanie wszelkich wymagań jakościowych wymaganych przez odpowiednie inspektoraty i producenta.

 

  1. Sklep dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia i opisy produktów prezentowane na stronie internetowej www.aleeko.pl odpowiadały produktom dostępnym w sprzedaży, mogą się one jednak od siebie różnić. Zdjęcia i opisy produktów oferowanych w sklepie internetowym służą celom informacyjnym. Opisy produktów, w szczególności ich właściwości, wielkości opakowania i działanie pochodzą od producentów lub importerów. W razie wątpliwości klient może skontaktować się ze sklepem za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: kontakt@aleeko.pl. Czas oczekiwania na odpowiedź nie dłuższy niż jeden dzień roboczy.

 

  1. Jeśli Klient ma wątpliwości, czy wybrany przez niego produkt jest dokładnie tym, który zamierzał kupić lub który będzie najbardziej odpowiadał jego potrzebom i wymaganiom, może zadzwonić do sklepu (tel. 602 490 100), zanim dokona zakupu. Uprawnieni pracownicy doradzą Klientowi, czy jego wybór jest słuszny. Sklep dołoży wszelkich starań, aby Klient był zadowolony zarówno z zakupionego produktu, jak i z samych zakupów. Sklep odpowiada na pytania Klientów w godzinach 10-15 w dni powszednie.

 

  1. Materiały znajdujące się na stronach internetowych www.aleeko.pl mają charakter wyłącznie informacyjny. Opisy produktów, a zwłaszcza ich właściwości, wielkości opakowania i działanie pochodzą od producentów lub podmiotów odpowiedzialnych.
     

  2. Ceny wszystkich prezentowanych produktów w ofercie sklepu są cenami detalicznymi brutto wyrażonymi w złotych polskich. Zamieszczona oferta wraz z podanymi cenami obowiązuje do czasu jej odwołania. Oferta wraz z cenami ma charakter wiążący w chwili realizacji zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany ceny/dostępności w przypadku zmiany ceny/dostępności w hurtowniach. Do każdego zamówienia dołączany jest paragon lub na życzenie Klienta faktura VAT.


§ 6
Ochrona danych osobowych

 

  1. Ochrona danych osobowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz 1000) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”),

  2. Na potrzeby niniejszego regulaminu, w przypadku wątpliwości, przyjmuje się poniższe definicje:

  • "dane osobowe" oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą"); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;

  • "przetwarzanie" oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;

  • "ograniczenie przetwarzania" oznacza oznaczenie przechowywanych danych osobowych w celu ograniczenia ich przyszłego przetwarzania;

  • "administrator" oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych; jeżeli cele i sposoby takiego przetwarzania są określone w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego, to również w prawie Unii lub w prawie państwa członkowskiego może zostać wyznaczony admi
    « wróć